niedziela, 7 sierpnia 2011

Pieluchy wielorazowe - jeszcze raz

No i doświadczenie każe mi zweryfikować koszt pieluch wielorazowych.
Poprzednio podałam, że jedna kosztuje ok. 20 zł. No i jest to poniekąd prawdą, ale jest jedno ale. Można przecież posiadać maszynę do szycia. Zdobycie takiej maszyny to nie musi być duży wydatek - zawsze można takową odziedziczyć, albo kupić używaną. Ja swoją sprowadziłam z zagranicy i kosztowała mnie 200 zł. Jest to solidna maszyna, w niezłym stanie, w sam raz do nauki szycia.
Mając już maszynę można uszyć pieluchy. Jako materiałów można użyć flanelowych poszewek, ręczników i polarów, oczywiście zakupionych w lumpeksie. Wyjdą z tego tzw. pieluchy formowane - wymagające dodatkowo otulacza, żeby nie przeciekały. Tanio i zdrowo wyjdzie wykonanie takiego otulacza z wełny. W tym celu można kupić wełniany sweter i uszyć z niego gatki, bądź też zrobić majteczki na drutach. Po wykonaniu trzeba wełnę zaimpregnować w lanolinie (można niedrogo dostać w aptece) - trzyma na mur i nie przecieka.
Poniżej zamieszczam zdjęcie takiego otulacza wykonanego na drutach.
A tutaj można znaleźć przepisy jak prosto i tanio wykonać pieluchy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz